آزمایشگاه ژنتیک اصفهان | تست آمنیوسنتز

آمادگی برای تست آمنیوسنتز

چگونه برای تست آمنیوسنتز  آماده شوید ؟

اگر قبل از هفته 20 بارداری تست آمنیوسنتز دارید ، ممکن است پر نگه داشتن مثانه در طی انجام این فرآیند برای حمایت از رحم مفید باشد. قبل از انجام فرآیند مقدار زیادی مایعات بنوشید. بعد از هفته 20 بارداری ، مثانه شما باید در حین آمنیوسنتز خالی باشد تا احتمال سوراخ شدن به حداقل برسد.

ارائه دهندگان خدمات سلامت شما فرآیند را توضیح می دهند و از شما می خواهند قبل از شروع عمل ، فرم رضایت نامه را امضا کنید. در نظر داشته باشید که از کسی بخواهید که شما را برای حمایت عاطفی همراهی کند و یا بعد از آن شما را به خانه ببرد.

چه انتظاری می توانید داشته باشید ؟

آمنیوسنتز معمولاً در یک مرکز زنان و زایمان به صورت سرپایی انجام می شود. همچنین می توانید این آزمایش را در بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان برای انجام این کار اقدام نمایید. 

حین انجام فرآیند

ابتدا ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما برای تعیین محل دقیق نوزاد شما در رحم از سونوگرافی استفاده می کند. شما روی میز آزمایش به پشت دراز خواهید کشید و شکم خود را در معرض دید قرار می دهید. ارائه دهنده مراقبت سلامت شما ژل را روی شکم شما اعمال می کند و سپس از وسیله کوچکی که به عنوان مبدل سونوگرافی شناخته شده است استفاده میکند تا موقعیت جنین خود شما را روی یک مانیتور نشان دهد.

در مرحله بعد ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما ، شکم شما را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز می کند. معمولاً از بی حسی استفاده نمی شود. در اکثر خانمها فقط ناراحتی خفیفی در طول انجام فرآیند گزارش می شود.

با کمک سونوگرافی ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما یک سوزن نازک و توخالی را از طریق دیواره شکم و به داخل رحم وارد می کند. مقدار کمی از مایع آمنیوتیک به داخل سرنگ خارج می شود و سوزن برداشته می شود. میزان مایع آمنیوتیک خارج شده بستگی به تعداد هفته های بارداری دارد.

در حالی که سوزن وارد می شود و مایع آمنیوتیک خارج می شود ، شما همچنان باید دراز بکشید. ممکن است هنگام وارد شدن سوزن به پوست خود احساس سوزش داشته باشید و ممکن است هنگام ورود سوزن به رحم احساس گرفتگی ( انقباض ) داشته باشید .

آزمایشگاه ژنتیک اصفهان | آمنیوسنتز به چه منظور انجام می شود ؟

بعد از انجام فرآیند

بعد از آمنیوسنتز ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما استفاده از سونوگرافی را به منظور بررسی ضربان قلب جنین شما ادامه خواهد داد. ممکن است بعد از آمنیوسنتز دچار گرفتگی یا ناراحتی ملایم لگن شوید.

بعد از انجام این فرآیند می توانید سطح فعالیت طبیعی خود را از سر بگیرید. با این حال ، شما ممکن است ترجیح دهید که یک یا دو روز از ورزش شدید و فعالیتهای جنسی اجتناب کنید.در ضمن ، نمونه مایع آمنیوتیک در آزمایشگاه بررسی خواهد شد. برخی از نتایج ممکن است در عرض چند روز در دسترس باشند. سایر نتایج ممکن است تا چهار هفته طول بکشند.

آمنیوسنتز یا بررسی کرموزومی نمونه جنین

2/5 - (1 امتیاز)