علائم متفاوت نوع دلتای کرونا | آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

علائم متفاوت نوع دلتای کرونا

علائم متفاوت نوع دلتای کرونا

نوع دلتای کووید که در ابتدا در هند کشف شد اکنون در حال گسترش در سراسر جهان است. Delta در بعضی از کشورها مانند انگلیس به سویه غالب تبدیل شده است و احتمالاً در کشورهای دیگر مانند ایالات متحده نیز چنین خواهد شد. نوع دلتای ویروس کرونا در حال حاضر 10٪ از کل موارد جدید در ایالات متحده را تشکیل می دهد ، در حالی که در هفته گذشته 6٪ بوده است.

مطالعات نشان داده است که این نوع حتی از انواع دیگر نیز قابل انتقال است.
دانشمندان هشدار داده اند که داده ها نشان می دهد که نوع دلتا حدود 60٪ قابل انتقال از نوع “آلفا” است (که قبلاً به آن نوع انگلستان یا کنت گفته می شد که خود بسیار بیشتر از نسخه اصلی ویروس قابل انتقال بود) و احتمال آن بیشتر است همانطور که در کشورهایی مانند انگلستان دیده شده است ، منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود

مقامات سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفتند که گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نوع دلتا علائم شدیدتری نیز ایجاد می کند ، اما برای تأیید این نتیجه گیری تحقیقات بیشتری لازم است.

هنوز هم علائمی وجود دارد که نشان می دهد نوع دلتا می تواند علائم متفاوتی را نسبت به علائمی که به ما توصیه شده است در مورد Covid-19 بررسی کنیم ، ایجاد کند.

درمان ضد ترومبوتیک در بیماران COVID-19 | آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

برای چه باید مراقب بود؟

در طول همه گیری ، دولت های سراسر جهان هشدار داده اند که علائم اصلی Covid-19 تب ، سرفه مداوم و از بین رفتن بویایی و چشایی و برخی تغییرات داخلی و اضافات است چرا که اطلاعاتمان در مورد ویروس بیشتر شده است.

لیست علائم بروز شده CDC ، به عنوان مثال ، شامل خستگی ، درد عضلانی یا بدن ، سردرد ، گلو درد ، گرفتگی یا آبریزش بینی ، حالت تهوع یا استفراغ و اسهال به عنوان علائم احتمالی عفونت است. البته در آنجا میلیونها نفر از افراد مبتلا به Covid-19 بدون هیچ علامتی با میزان انتقال بدون علامت هستند که هنوز توسط دانشمندان بررسی می شود.

به گفته کارشناسان ، به نظر می رسد نوع دلتا طیف متفاوتی از علائم را تحریک می کند.

تیم اسپکتور ، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کالج کینگ لندن ، مطالعه Zoe Covid Symptom را که یک مطالعه مستقر در انگلیس است ، انجام می دهد که به مردم امکان می دهد علائم Covid خود را در یک برنامه وارد کنند ، درصورتی که دانشمندان را قادر به تجزیه و تحلیل داده ها می کند

هفته گذشته اسپکتور در جلسات توجیهی اظهار داشت: “کووید اکنون نیز متفاوت عمل می کند.” “این بیشتر شبیه سرماخوردگی بد در این جمعیت جوان است و مردم این را درک نمی کنند و در هیچ یک از اطلاعات دولت پیدا نشده است.”

از ابتدای ماه مه ، ما در حال بررسی علائم برجسته در کاربران برنامه هستیم و آنها مانند گذشته نیستند. ” “علامت شماره یک سردرد است ، سپس گلودرد ، آبریزش بینی و تب به دنبال دارد.” به گفته وی ، علائم “سنتی” Covid مانند سرفه و از دست دادن بویایی بسیار نادر است.

 


صفحه اینستاگرام آزمایشگاه ژنتیک اصفهان


بیشتر بخوانید:

تعیین جنسیت جنین با تست NIPT

علل تاثیر گذار بر ناباروری چیست؟

عوامل سقط مکرر جنین

5/5 - (1 امتیاز)