آزمایشگاه ژنتیک اصفهان | پیامدهای مثبت گرفتن مشاوره ژنتیک و آزمایش قبل از ازدواج..

پیامدهای مثبت گرفتن مشاوره ژنتیک و آزمایش قبل از ازدواج

مشاوره ژنتیک و آزمایش قبل از ازدواج

توجه داشته باشید که در اکثر موارد بعد از مشاوره ژنتیک به انجام آزمایش نیازی نیست، اما اگر نیاز بود می تواند پیامدهای مثبت زیر را مدنظر گرفت:

  1. شاید در طول زندگی مشغله های زیادی داشته اید، اما این آزمایشات فرصت مناسبی برای انجام برخی آزمایشات است که قبلا وقت انجام دادن آن ها را نداشته اید.
  2. یکی دیگر از مزیت های انجام این آزمایش ها، این است که می توان ریسک بیماری هایی مانند تالاسمی و کم خونی داسی شکل، که بیماری های ژنتیکی شایع در کشور ایران است، و تنها از طریق والدین به فرزندان منتقل می شود را تعیین کرد.

آزمایش های قبل از ازدواج می توانند از بروز بسیاری از مشکلات که ممکن است در آینده، زندگی فرزندتان و همچنین روابط عاطفی بین شما را تحت تاثیر قرار دهد، جلوگیری کنند. برای اینکه زندگی سالم و پر از نشاط داشته باشید، عشق بین زوجین لازم است اما کافی نیست.

اطلاع از وضعیت سلامتی طرفین هم امری است که اهمیت بسیاری دارد و با اطلاع از آن می توان از اختلافات بعدی جلوگیری کرده و زندگی پرنشاطی را در کنار هم دارا بود.

آزمایشگاه ژنتیک اصفهان | مشاوره ژنتیک و آزمایش قبل از ازدواج

در ابتدای این مسیر مشاورین ژنتیک آزمایشگاه ژنتیک پزشکی کاریوژن همراه شما هستند تا با خیالی راحت و بدون دغدغه به ادامه ازدواج و ساختن رویاهایتان با شریک زندگیتان بپردازید. در عین حال امکان استغاده از تکنیک پیشرفته آزمایش PGD را خواهید داشت.

سوالی که در آخر مطرح می شود این است که آیا انجام آزمایش ژنتیک برای زوج های متاهل نیز ضروری است؟

بله، به علاوه افرادی که قصد ازدواج دارند. زوج های متاهلی که درحال برنامه ریزی برای داشتن فرزند هستند. نیز باید آزمایش های غربالگری ژنتیکی را در نظر بگیرند. اگر آنها ریسک دارا بودن فرزندی با یک بیماری شدید ژنتیکی را داشته باشند. باید در حین بارداری آزمایش های تکمیلی روی جنین و مادر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که جنین سالم است.

بیشتر مطالعه کنید :

به این نوشته امتیاز دهید: