مدت زمان قرنطینه امیکرن

مدت زمان لازم برای قرنطینه سویه اومیکرون

قرنطینه سویه اومیکرون  | همچنان با ثبت بیشترین موارد ابتلا به کرونا ویروس و رکوردشکنی پی‌درپی در اروپا و آمریکا، واریانت امیکرون به گسترش و شیوع خود ادامه می‌دهد. اما خوشبختانه تا اینجا آمارها و اطلاعات نشان می‌دهد این نوع جهش‌یافته از ویروس به اندازه نوع دلتا نگران‌کننده نیست. در ادامه با ما در بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان همراه باشید تا در مورد مدت زمان لازم برای قرنطینه سویه اومیکرون مطالب مفیدی را به شما ارائه دهیم.

مدت زمان قرنطینه در صورت ابتلا به اومیکرون چقدر است؟

البته ابتلا به امیکرون به دلیل سرعت انتشار بالا و سرایت راحت بین افراد باعث افزایش بستری‌ها شده است، اما میزان بستری‌ها و موارد ابتلا به نوع شدید کرونا پایین است و موارد مرگ‌ومیر نیز نسبت به پیک‌های قبلی بسیار کمتر است.

بیشترین گروه‌های در خطر افرادی هستند که هنوز کاملاً واکسینه نشده‌اند یا به علت سن بالا، بیماری زمینه‌ای مانند دیابت یا بیماری قلبی و ضعف دستگاه ایمنی، بدن آنها توانایی کمتری در مقابله با بیماری دارد. بنابراین، علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی هنوز مهم‌ترین راه‌حل واکسیناسیون و مخصوصاً تزریق دز سوم یا دز بوستر واکسن کرونا است.

مدت زمان قرنطینه در صورت ابتلا به اومیکرون چقدر است؟

کاهش زمان قرنطینه برای مبتلایان اومیکرون در آمریکا و بریتانیا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، مدت زمان پیشنهادی خود را برای قرنطینه‌ی افراد در معرض فرد مبتلا به کووید-۱۹ و همچنین جداسازی برای فرد مبتلا به کووید-۱۹ کاهش داد. توصیه‌های CDC برای قرنطینه به صورت زیر است:

برای فرد مبتلا (تست مثبت کرونا ویروس یا داشتن علائم)، چه واکسینه شده باشد یا نه، ایزوله کردن یا قرنطینه تا پنج روز باید ادامه یابد و بعد از آن اگر فرد بدون علامت باشد، تا پنج روز دیگر ماسک زدن کاملاً رعایت شود. پایان قرنطینه بعد از 5 روز کامل است و در صورتی که فرد بدون علائم (24 ساعت بدون تب) باشد. این دوره انتقال به صورت کلی یک تا دو روز قبل از شروع علائم تا دو تا سه روز بعد از آن است.

کاهش زمان قرنطینه برای مبتلایان اومیکرون در آمریکا و بریتانیا

قرنطینه سویه اومیکرون

افرادی که واکسینه شده و دز بوستر را هم دریافت کرده‌اند. بعد از تماس با فرد مبتلا به کووید-۱۹ نیاز به قرنطینه ندارند. ولی باید تا ده روز ماسک زدن را برای پیشگیری از واریانت امیکرون، کامل رعایت کنند.

برای هر دو گروه واکسینه و غیرواکسینه، بهتر است که در روز پنجم بعد از مواجهه با فرد مبتلا به کووید-۱۹، تست انجام دهند. و اگر علامت‌دار شدند، باید بلافاصله قرنطینه را شروع کنند و تا زمانی که یک تست منفی کووید-۱۹ نشان دهد .که این علائم مربوط به کووید-۱۹ نیست، این قرنطینه را ادامه دهند.

همان طور که گفته شد. اگر فردی واکسینه نشده یا دز بوستر را دریافت نکرده باشد. و در تماس با فرد مبتلا به کووید-۱۹ قرار بگیرد. باید به مدت ۵ روز خود را قرنطینه کند و برای پنج روز دیگر هم به صورت کامل ماسک بزند. اگر قرنطینه پنج‌روزه امکان‌پذیر نیست. به مدت ده روز و در تمام زمانهایی که فرد با دیگران تماس دارد. از ماسک با شرایط مناسب (well-fitting mask) استفاده شود.

به گفته CDC، افرادی که در سه ماه اخیر نتیجه مثبت تست کرونا داشته‌اند. بعد از تماس با فرد مبتلا به کووید-۱۹ نیاز به قرنطینه ندارند. ولی باید تا ده روز ماسک زدن را کامل رعایت کنند و مراقب علائم کرونا باشند تا در صورت مشاهده علائم خود را قرنطینه کنند.

4.8/5 - (5 امتیاز)