تست pcr کرونا اصفهان | گسترش سویه امیکرون و برتر از سویه دلتا - Copy

گسترش سویه امیکرون و برتر از سویه دلتا

سازمان جهانی بهداشت به همراه متخصصان و سایر کارشناسان در پی شیوع بیشتر سویه امیکرون مطالعاتی را درباره این واریانت کووید ۱۹ جدید و اثربخشی واکسن‌ها بر روی آن انجام داده‌اند که می‌تواند به مردم برای در امان‌ماندن از ابتلا به سویه جدید کمک کند.

تازه ترین جزئیات از سویه امیکرون

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در روز ۵ آذر ۱۴۰۰ طی جلسه‌ای در ژنو با انتشار بیانیه‌ای رسما واریانت B.۱.۱۵۲۹ را با نام اُمیکرون (Omicron Variant) معرفی کرد. و این واریانت جدید در رده‌های نگران کننده  در کنار واریانت آلفا، بتا، دلتا و گاما قرار داد. WHO در این بیانیه نیز به تمام کشورهای جهان توصیه کرد تا با افزایش نظارت و بررسی ژنتیکی سویه به درک بهتر واریانت جدید کمک کنند، داده‌های جهش ژنتیکی سویه را به طور کامل در بانک اطلاعات GISAID ثبت کنند و شیوع آن را در خوشه‌های مختلف جمعیتی به سازمان جهانی بهداشت سریعا گزارش دهند.

گسترش سویه امیکرون جدید

مطالعه پیشنهادی: سل فری

واریانت امیکرون برای اولین بار ۳ آذر در کشور بوتسوانا (Botswana) در آفریقا شناسایی شد و سپس سریعا کل آفریقای جنوبی را در بر گرفت. متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی از این واریانت جدید در دسترس نیست. اما می‌دانیم که جهش‌های ژنتیکی این واریانت به قدری زیاد است. که نگرانی تمام دنیا را برانگیخته و همه را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال، WHO و سایر سازمان‌ها اطلاعات مفیدی در اختیار عموم قرار دادند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 امیکرو ن سریع‌تر از دلتا گسترش می‌یابد

تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO)  گفت: نوع امیکرون ویروس کرونا سریع‌تر از نوع دلتا گسترش می‌یابد و باعث عفونت در افرادی می‌شود که قبلاً واکسینه شده‌اند یا از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند. چهار هفته پس از گزارش این نوع جدید به WHO در ۲۴ نوامبر، این نوع جدید در بیش از ۹۵ کشور شناسایی شده است. در بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان شما جدیدترین اطلاعات را در مورد کووید 19 خواهید یافت.

5/5 - (1 امتیاز)