تشخیص و درمان سندروم XYY | آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

تشخیص و درمان سندروم XYY

بررسی تشخیص و درمان سندروم XYY

در این بخش از سایت آزمایشگاه ژنتیک کاریوژن (آزمایشگاه ژنتیک اصفهان) به بررسی روش های تشخیص و درمان سندروم XXY می پردازیم تا پایان همراه ما باشید.

تشخیص سندروم XYY

سندرم XYY ممکن است تا زمان بزرگسالی ناشناخته و تشخیص داده نشده باقی بماند . این زمانی است که مشکلات باروری مانند تعداد اسپرم کاهش می یابد و پزشکان به یک وضعیت احتمالی هشدار می دهند.

اختلالات ژنتیکی می تواند با تجزیه و تحلیل کروموزوم تشخیص داده شود. اگر پزشک شما نمیتواند توضیحی دیگر برای علائمی که ممکن است سندرم XYY را نشان دهد پیدا کند، ممکن است از شما درخواست کند که آنالیز کروموزوم را برای بررسی سندرم XYY انجام دهید.

تشخیص و درمان سندروم XYY | آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

درمان سندروم XYY

سندرم XYY نمی تواند درمان شود. اما درمان ها می توانند به کاهش علائم و اثرات آن کمک کنند، به خصوص اگر در اوایل زندگی تشخیص داده شود. همانطور که آنها بزرگتر می شوند، ممکن است بخواهند با یک متخصص باروری کار کنند تا نگرانی های ناباروری را حل کنند.

گزینه های درمانی زیر ممکن است به برخی از شایع ترین اثرات سندرم XYY کمک کند.

گفتار درمانی:

افراد مبتلا به سندرم XYY ممکن است معلولیت های گفتاری یا مهارت های حرکتی را داشته باشند. متخصصین بهداشت و درمان می توانند به درمان این مسائل کمک کنند. آنها همچنین می توانند برنامه هایی برای پیشرفت های آینده ارائه دهند.

درمان فیزیکی و شغلی:

بعضی از افراد جوان مبتلا به سندرم XYY، رشد مهارت های حرکتی را به تاخیر انداخته اند. درمانگران فیزیکی و درمانگران شغلی می توانند به مردم کمک کنند تا بر این مسائل غلبه کنند.

آموزش درمانی:

برخی از افراد مبتلا به سندرم XYY دارای معلولیت های یادگیری هستند. اگر فرزند شما این سندرم را داشته باشد، با همکاران خود، معلم، مدرس و متخصص آموزش صحبت کنید. برنامه ای را که برای نیازهای فرزندتان مناسب است، تنظیم کنید.

 


صفحه اینستاگرام  کاریوژن آزمایشگاه ژنتیک اصفهان


بیشتر بخوانید:

اختلالات کروموزوم های جنسی

سندروم جاکوب یا XYY

بیماری های طیف نونان Noonan Spectrum Disorders

به این نوشته امتیاز دهید: