تشخیص هویت جنین قبل از تولد | آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

تشخیص هویت جنین قبل از تولد

تشخیص هویت جنین قبل از تولد

در حالی که تست پدری پس از زایمان یک گزینه است، آزمایشاتی در آزمایشگاه ژنتیک اصفهان وجود دارد که می توانید در حالی که هنوز باردار هستید انجام دهید. آزمایش DNA می تواند در اوایل 9 هفته انجام شود. پیشرفت های فنی به این معنی است که خطر کمی برای مادر و کودک وجود دارد.

چرا انجام آزمایش پدری در دوران بارداری مهم است؟

آزمایش پدری رابطه بیولوژیکی بین نوزاد و پدر را تعیین می کند. تشخیص پدر واقعی جنین قبل از تولد به دلایل قانونی، پزشکی و روانی مهم است. این تست یکی از راه های تشخیص پدر واقعی جنین قبل از تولد است.

طبق انجمن بارداری آمریکا (APA)، تعیین پدر بودن:

مزایای حقوقی و اجتماعی مانند ارث و تأمین اجتماعی را تعیین می کند
سابقه پزشکی برای کودک شما فراهم می کند
می تواند پیوند بین پدر و فرزند را تقویت کند
به همین دلایل، بسیاری از ایالت های ایالات متحده قوانینی را تصویب کرده اند که لازم است فرم پس از تولد نوزاد در بیمارستان تکمیل شود.

پس از تکمیل فرم، زوجین زمان مشخصی را برای درخواست آزمایش پدری DNA برای اصلاح فرم دارند. این فرم به عنوان یک سند قانونی الزام آور در اداره آمار حیاتی ثبت می شود.

تشخیص هویت جنین قبل از تولد | آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

آزمایش پدری: گزینه های من کدامند؟

آزمایش های پدری را می توان در دوران بارداری یا بعد از آن انجام داد. آزمایشات پس از زایمان یا آزمایشاتی که پس از تولد نوزاد انجام می شود، می تواند از طریق مجموعه بند ناف پس از زایمان انجام شود. همچنین می توان آن ها را با سواب گونه یا نمونه خون گرفته شده در آزمایشگاه پس از خروج نوزاد از بیمارستان انجام داد.

انتظار برای تأیید پدر بودن تا زمان زایمان، ضمن اطمینان از نتایج دقیق، ممکن است برای شما و پدر ادعا شده دشوار باشد. چندین آزمایش پدری وجود دارد که می تواند در دوران بارداری انجام شود.

آزمایش پدری غیرتهاجمی قبل از تولد (NIPP)

این آزمایش غیرتهاجمی دقیق ترین راه برای تشخیص پدر واقعی جنین قبل از تولد است. این شامل گرفتن نمونه خون از پدر و مادر ادعا شده برای انجام تجزیه و تحلیل سلول های جنینی است. یک نمایه ژنتیکی سلول های جنین موجود در جریان خون مادر را با پدر ادعایی مقایسه می کند. نتیجه بیش از 99 درصد دقیق است. این آزمایش همچنین می تواند پس از هفته 8 بارداری انجام شود.

آمنیوسنتز

بین هفته های 14 تا 20 بارداری شما ممکن است آزمایش آمنیوسنتز انجام شود. به طور معمول، این آزمایش تشخیصی تهاجمی برای تشخیص نقص لوله عصبی، ناهنجاری های کروموزومی و اختلالات ژنتیکی استفاده می شود.

پزشک شما از یک سوزن نازک و بلند برای برداشتن نمونه ای از مایع آمنیوتیک از رحم از طریق شکم استفاده می کند. DNA جمع آوری شده با نمونه DNA پدر بالقوه مقایسه می شود. نتایج برای تشخیص پدر واقعی جنین قبل از تولد 99 درصد دقیق است.
آمنیوسنتز خطر کمی برای سقط جنین را به همراه دارد که می تواند ناشی از زایمان زودرس، پارگی کیسه آب یا عفونت باشد.

عوارض جانبی این روش می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی واژن
  • گرفتگی
  • نشت مایع آمنیوتیک
  • تحریک در اطراف محل تزریق

برای انجام آمنیوسنتز که فقط به منظور آزمایش پدری انجام می شود، به رضایت پزشک خود نیاز خواهید داشت.

نمونه برداری از پرزهای کوریونی (CVS)

در این آزمایش تشخیصی تهاجمی از یک سوزن یا لوله نازک نیز برای تشخیص پدر واقعی جنین قبل از تولد استفاده می شود. پزشک شما آن را وارد واژن و از طریق دهانه رحم وارد می کند. با استفاده از سونوگرافی به عنوان راهنما، پزشک از سوزن یا لوله برای جمع آوری پرزهای کوریونی، تکه های کوچک بافتی که به دیواره رحم متصل هستند استفاده می کند.

این بافت می تواند پدر بودن را مشخص کند زیرا پرزهای کوریونی و کودک در حال رشد شما از نظر ژنتیکی یکسان هستند. نمونه گرفته شده از طریق CVS با DNA جمع آوری شده از پدر ادعا شده مقایسه می شود. میزان دقت 99 درصد وجود دارد.

CVS می تواند بین هفته های 10 تا 13 بارداری شما انجام شود. وقتی این کار برای تأیید پدر بودن انجام شود به رضایت پزشک نیاز خواهید داشت. مانند آمنیوسنتز، به طور معمول برای تشخیص ناهنجاری های کروموزومی و سایر اختلالات ژنتیکی استفاده می شود. متأسفانه از هر 100 روش CVS یک مورد منجر به سقط می شود.

 


صفحه اینستاگرام ازمایشگاه ژنتیک اصفهان


بیشتر بخوانید:

آشنایی با سندروم ادواردز و انواع آن

روش های تشخیص سندروم ادواردز

نحوه آزمایش DNA برای تعیین هویت

4/5 - (3 امتیاز)