تست تعیین جنسیت

تست جنسیت جنین در هفته 7 بارداری

یک آزمایش خون ساده (تست جنسیت جنین) که می تواند جنسیت کودک را از هفت هفتگی بارداری تعیین کند. در صورت استفاده صحیح از دقت بالایی برخوردار است. می توانید بعد از انجام این آزمایش در بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان از دقت بالای نتیجه آزمایش خود مطمئن باشید. در این آزمایش یافته ای که به گفته کارشناسان احتمالاً منجر به استفاده گسترده تر از والدین نگران بیماری های مرتبط با جنسیت می شود. کسانی که فقط کنجکاو و افرادی که گام بحث برانگیزتر درباره انتخاب جنسیت فرزندان خود را در نظر می گیرند.

تجزیه و تحلیل DNA جنینی در خون مادر

جذابیت این آزمایش (مانند آزمایش ژنتیک جنین)، تجزیه و تحلیل DNA جنینی است که در خون مادر یافت می شود. این است که می تواند هفته ها زودتر از سایر گزینه ها مانند سونوگرافی رابطه جنسی برقرار کند و برخلاف عمل آمنیوسنتز و سایر روش هایی که خطرات کوچکی از سقط دارند ، غیرتهاجمی است.
پزشکان اروپایی اکنون به طور معمول از این آزمایشات (به عنوان مثال آزمایش ژنتیک بارداری) برای کمک به والدین متولد شده که فرزندانشان در معرض خطر اختلالات نادر مرتبط با جنسیت هستند استفاده می کنند تا مشخص کنند. که آیا آنها به آزمایش ژنتیکی تهاجمی و پرهزینه نیاز دارند. به عنوان مثال ، دیستروفی عضلانی دوشن پسران را تحت تأثیر قرار می دهد. اما اگر جنین جنس در معرض خطر نباشد ، انجام چنین آزمایشاتی ضروری نیست. اما پزشکان در ایالات متحده به طور کلی این آزمایشات را تجویز نکرده اند. زیرا این آزمایشات غیرقانونی هستند و آزمایشگاه های پزشکی هنوز برای استفاده از آنها مجوز رسمی ندارند.

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت جنین در 7 هفته

مطالعه ای که به صورت آنلاین در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده و نشان داده است. که یک آزمایش خون ساده با استفاده از خون مادر (مانند سل فری)، نه خون جنینی که از طریق آمنیوسنتز یا سایر روش های تهاجمی انجام می شود. می تواند با دقت 95 درصد جنسیت جنین را در 7 هفته تعیین کند. دوران بارداری روشهای دیگر ، که متداول ترین روش سونوگرافی است ، تا حدود 20 هفتگی قابل اعتماد نیستند.
این مطالعه جدید اولین تحقیق برای تأیید میزان دقت آزمایشات و بررسی پتانسیل آنها برای مراقبت های قبل از تولد – مثبت و منفی است. از یک طرف ، این آزمایشات به والدین امکان می دهد. تا بیماری های ژنتیکی مرتبط با رابطه جنسی را غربالگری کنند. از طرف دیگر ، می توان از این آزمون استفاده کرد و آنچه نیویورک تایمز می خواند “گام بحث برانگیزتر درباره انتخاب جنسیت فرزندانشان” است.

شناسایی توالی ژن SRY با روش PCR

امروزه در برخی آزمایشگاه های سطح کشور امروزه تعیین جنسیت بر پایه شناسایی توالی ژن SRY با روش PCR صورت می پذیرد. که این روش به دلیل نحوه انجام آزمایش و حساسیت پایین آن تنها در حدود 75 تا 80% صحت دارد. و در موارد زیادی نتایج کاذب حاصل می کند. در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی و پاتوبیولوژی مندل در حال حاضر روش PCR معمولی با روش real time PCR بر پایه استفاده از پروب های TaqMan جایگزین شده است. که در طی آن علاوه بر فاکتور SRY تعداد دیگری نیز از فاکتورهای کروموزوم Y مربوط به جنین های پسر در خون مادر اندازه گیری می شود.

این آزمایش در آزمایشگاه مندل از ابتدای هفته هفتم بارداری قابل انجام می باشد. مدت زمان لازم برای جوابدهی این تست حدود سه تا هفت روز می باشد. البته به دلایل فنی در مواردی لازم است تا نمونه گیری مجدد از مادر باردار صورت گیرد و به همین دلیل اعلام نتایج آزمایش کمی طولانی تر شود.

هزینه آزمایش خون تعیین جنسیت

از پایه‌ای‌ترین آزمایش‌ها برای مادران باردار، آزمایش خون بارداری می‌باشد. همچنین ممکن است پزشک تست‌های پیشرفته‌تری هم برای بررسی وضعیت جسمانی فرد توصیه کند. هزینه انجام هر یک از این آزمایش‌ها با دیگری متفاوت می‌باشد. در واقع بر اساس نوع آزمایش مورد نیاز، هزینه آن مشخص می‌شود. به همین دلیل قیمت آزمایش خون افراد ممکن است با یکدیگر فرق داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله از کاریوژن با مطالب زیر آشنا شدیم:

  • آزمایش خون تعیین جنسیت براساس تجزیه و تحلیل DNA جنینی است که در خون مادر یافت می‌شود.
  • تعیین جنسیت بر پایه شناسایی توالی ژن SRY با روش PCR صورت می پذیرد.
  • هزینه‌های آزمایش خون افراد براساس نوع آن با یکدیگر متفاوت است.

درصد خطا در آزمایش خون تعیین جنسیت چقدر است؟

در این آزمایش، تعداد خطاها و نتایج کاذب ایجاد شده بسیار پایین است و دقت آن در حال حاضر بالاتر از 98% می‌باشد.

آزمایش خون تعیین جنسیت چگونه انجام می‌شود؟

این آزمایش براساس تجزیه و تحلیل DNA جنینی است که در خون مادر یافت می‌شود.

 


صفحه اینستاگرام  کاریوژن آزمایشگاه ژنتیک اصفهان


بیشتر بخوانید:

راه های تشخیص سرطان روده

علل تاثیر گذار بر ناباروری چیست؟

عوامل سقط مکرر جنین

2.2/5 - (5 امتیاز)