آزمایشگاه ژنتیک اصفهان | انجام آزمایش ژنتیک سرطان در مرکز ژنتیک پزشکی

انجام آزمایش ژنتیک سرطان در مرکز ژنتیک پزشکی

در کلینیک ژنتیک چه اتفاقی رخ می دهد؟

در کلینیک ژنتیک متخصص ژنتیک به طور دقیق با انجام آزمایش ژنتیک سرطان سابقه خانوادگی شما را بررسی می‌کند ریسک بروز ابتلا به سرطان در شما را ارزیابی می‌نماید نیاز به انجام آزمایش ژنتیک در شما بررسی می کند سپس درباره مزایا و معایب تست ژنتیک با شما صحبت خواهد کرد.

اگر تصمیم بر آن شد که شما آزمایش ژنتیک بدهید باید به انجام مواردی بپردازید که ریسک ابتلا به سرطان را در شما کاهش می دهد. به عنوان مثال تغییر سبک زندگی می تواند در این راستا به شما کمک کند.

شما می توانید با انجام آزمایشات غربالگری به طور منظم ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهید و حتی نوع آن را در خود شناسایی کنید. در برخی از سرطان ها می توان با مصرف دارو ریسک ابتلا به آن را کاهش داد.

در بعضی موارد پزشک تصمیم می‌گیرد برای کاهش ریسک سرطانی شدن سلول‌ها از عمل جراحی استفاده کند. برخی از آزمایشات ژنتیک وجود تغییر در یک ژن را نشان می دهند اما معمولاً مشخص نیست که آیا ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهند یا خیر.

آزمایش ژنتیک برای چه افرادی درخواست آزمایش ژنتیک می شود؟

شما باید قبل از تصمیم گیری برای انجام آزمایش ژنتیک به مشاور ژنتیک مراجعه کنید تا سابقه خانوادگی شما را به طور کامل بررسی کند سپس در صورت لزوم شما را به کلینیک ژنتیک ارجاع خواهد داد. متخصص ژنتیک قبل از درخواست تست ژنتیک به بررسی موارد زیر خواهد پرداخت:

چه کسی در خانواده شما سرطان دارد؟ چه نوع سرطانی دارد؟ بیماری او در چه سنی تشخیص داده شده است؟

به طور کلی وجود سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان به این معنا است که دو نفر از اعضای خانواده نزدیک شما که هر دو جزو خانواده مادری یا پدری هستند دچار سرطان شده باشند و هر دو یک نوع سرطان یا سرطان های مشابه از قبیل سرطان روده و سرطان رحم را داشته باشند. در این شرایط پزشک شما را با آزمایشگاه ژنتیک ارجاع می دهد.

بیشتر بخوانید : هدف از آزمایش ژنتیک سرطان چیست ؟

 آزمایشگاه ژنتیک اصفهان | انجام آزمایش ژنتیک سرطان

آیا کودکان هم می توانند آزمایش ژنتیک بدهند؟

معمولاً تست ژنتیک برای بررسی سرطان در کودکان زیر سن ۱۸ سال درخواست نمی شود. شاید یکی از دلایل آن این است که آنها آنقدر بزرگ نشده اند که بتوانند درباره انجام تست ژنتیک یا عدم انجام آن تصمیم‌گیری کنند.

کودکان و نوجوانان نمی توانند به طور کامل تاثیرات مختلفی که تست ژنتیک بر خودشان و خانواده شان می گذارد را درک کنند. تنها استثنایی که در این زمینه وجود دارد انجام تست ژنتیک برای بررسی ژن هایی است که می توانند در سنین پایین باعث ابتلا به سرطان شوند.

 

مرکز ژنتیک پزشکی کاریوژن

به این نوشته امتیاز دهید: