سرطان معده ارثی در افرادی با گروه خونی A

سرطان معده ارثی در افرادی با گروه خونی A

چند درصد از سرطان های معده به علت سرطان معده ارثی منتشر به وجود می آیند؟

محققان برآورد کرده اند که حدود یک تا دو درصد از موارد ابتلا به سرطان های معده شامل سرطان معده ارثی منتشر شده است با این حال ریسک بروز سرطان معده در میان همه افراد در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا کمتر از یک درصد از جمعیت دچار سایر انواع سرطان معده می شوند. اگرچه شک کردن به سرطان معده ارثی در یک فرد یا سایر اعضای خانواده او به عوامل و معیارهای مختلفی بستگی دارد و در هر خانواده ای که یک فرد دچار سرطان معده باشد مسئله ارثی بودن سرطان معده را نمی توان نادیده گرفت.

 آزمایشگاه ژنتیک اصفهان | سرطان معده ارثی

آیا افرادی که گروه خونی آنها A است بیشتر دچار سرطان معده می شوند؟

متاسفانه پاسخ این سوال مثبت است. هنوز پزشکان نمی دانند چرا افرادی که گروه خونی آنها A است بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده قرار دارند. در چند دهه گذشته و بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است مشخص شده افرادی که گروه خونی آنها Aاست در مقایسه با افرادی که گروه خونی آنها O, B, AB است بیشتر دچار سرطان معده می شوند.

ریسک بروز کم خونی کشنده در این گروه خونی بیشتر از سایرین است. برخی از داده های آماری حاکی از وجود ارتباط بین گروه خونی A و سرطان معده منتشر است. با این حال احتمال آنکه ارتباط بین سرطان معده و این گروه خونی به خود آنتی ژن های گروه خونی A ارتباط نداشته باشد اما ارتباط نزدیک بین ژن ها با این بیماری مطرح شود، وجود دارد.

مطالب پیشنهادی خواندنی : 

مرکز ژنتیک پزشکی کاریوژن
5/5 - (1 امتیاز)